Optakt 11/9 morgen Flight 11 kapres Flight 175 kapres WTC 1 rammes Flight 77 kapres WTC 2 rammes Flight 93 kapres Pentagon rammes WTC 2 kollapser Flight 93 styrter WTC 1 kollapser WTC 7 kollapser Epilog

Hvordan bruges 911facts.dk?


Hvordan får du mest ud af denne site?


Ny bog på dansk

HVORFOR bliver folk konspirationsteoretikere?
HVORFOR er konspirations-
teoretikere så frustrerende at tale med?
HVORFOR er konspirations-
teoretikeres adfærd så ekstrem?

Disse spørgsmål bliver besvaret i denne bog, der samtidig klarlægger, hvorfor de gængse tiltag overfor konspirations-
teoretikere ikke virker.
Læs mere


Sandhedsbevægelsen

Om
Metoder
Teorier


Publikationer

Akademia
Fakta ark
Quickguide


Booking


Er du interesseret i at booke os til foredrag eller workshop, så kan du gøre det her.


Facebook


Privatlivspolitik


Læs om vores privatlivspolitik.


Flight 77 kapres

Den 11. september 2001, ca. kl. 8.51 lokal tid, blev American Airlines Flight 77 kapret af fem al-Qaeda terrorister bevæbnet med knive og hobbyknive og senere fløjet ind i Pentagon. Flyet var lettet fra Dulles International Airport nær Washington D.C. kl. 8.20 med kurs mod Los Angeles International Airport. De fem terrorister var Hani Hanjour, Majed Moqed, Khalid al-Mihdhar, Nawaf al-Hazmi og Salem al-Hazmi.

Nedenfor undersøges forskellige konspirationsteoretiske påstande, der knytter sig til kapringen af Flight 77.

Passagerlister er ikke bevis på, at personerne har været ombord

Hvis der ikke er beviser for, at Mohammed Atta, Marwan al-Shehhi og Hani Hanjour, som den kriminaltekniske efterforskning udpegede som tre af selvmordspiloterne, overhovedet er gået ombord i de tre fly, henholdsvis Flight 11, Flight 175 og Flight 77. Eftersom de tre terrorister fra al Qaeda optrådte på passagerlisterne for de pågældende fly, må det ifølge påstanden betyde, at passagerlister ikke er bevis på, at personerne har været ombord.

Flight 77 fløj en mistænkelig rute

Påstanden bruges til at argumentere for, at Flight 77 ikke blev fløjet af en af kaprerne, Hani Hanjour, fordi manøvren skulle være for vanskelig til, at utrænede piloter kan udføre den. Dermed bruges påstanden som argument for, at flyet var fjernstyret, hvilket igen skulle pege på, at der ikke var nogen al Qaeda-folk involveret i terrorangrebet den 11. september 2001, men at begivenheden var et såkaldt inside job.