Hvordan bruges 911facts.dk?
Hvordan får du mest ud af denne site?
Ny bog på dansk
HVORFOR bliver folk konspirationsteoretikere?
HVORFOR er konspirations-
teoretikere så frustrerende at tale med?
HVORFOR er konspirations-
teoretikeres adfærd så ekstrem?
Disse spørgsmål bliver besvaret i denne bog, der samtidig klarlægger, hvorfor de gængse tiltag overfor konspirations-
teoretikere ikke virker.
Læs mere
Sandhedsbevægelsen
Publikationer
Booking
Er du interesseret i at booke os til foredrag eller workshop, så kan du gøre det her.
Privatlivspolitik
Læs om vores privatlivspolitik.
WTC 2 rammes
Nedenfor undersøges forskellige konspirationsteoretiske påstande, der knytter sig til Flight 175’s sammenstød med World Trade Center 2.
Flight 175 kunne ikke flyve 950 km/t
Påstanden lyder, at en standard Boeing 767 kan ikke flyve med 950 km/t tæt på havets overflade uden at blive revet i stykker. Det begrundes med, at Flight 175, et passagerfly af typen Boeing 767-222, ikke var designet til at kunne flyve så hurtigt, som det gjorde, da det ramte WTC 2. Desuden var det ikke muligt at styre flyet så præcist, at det kunne ramme WTC 2. Man konkluderer derfor, at det ikke var Flight 175, som ramte WTC 2.
Flymotor stammer ikke fra Flight 175
Da Flight 175 ramte WTC 2 fortsatte dele af flyet ud gennem bygningens modsatte side, herunder noget af den ene flymotor, som senere blev set og fotograferet på Murray Street, hvor den var landet. Det hævdes, at denne motordel ikke kan stamme fra Flight 175, fordi den tilsyneladende har nogle køledyser monteret, som ikke matcher med Flight 175’s motortype.
Tvillingetårnene kunne modstå passagerfly
Hvis bygningerne kunne modstå en kollision med et Boeing fly, så må årsagen til bygningernes kollaps være, at de var mineret på forhånd med sprængstof og nanotermit, der efterfølgende blev detoneret.
Flyene var fjernstyrede
Påstanden skal underbygge den overordnede konspirationsteori om, at terrorangrebet den 11. september 2001 ikke var planlagt og udført af Osama bin Laden, al-Qaeda og 19 flykaprere, men i virkeligheden var en hemmelig regeringskonspiration.
Trykbølger knuste ruder 100 meter væk og i lobbyen
Med påstanden insinueres det, at eksplosionerne fra flyenes kollision med World Trade Center 1 og 2 var så voldsomme, at flyene enten må have været fyldt med sprængstof, eller at de ramte præcis hvor en masse sprængstof på forhånd var placeret og som umiddelbart efter detonerede.
Umuligt at dna-bestemme terroristerne
Påstanden peger på, at det skulle virke usandsynligt, at der overhovedet var noget tilbage af væv eller knogler fra terroristerne efter de massive ødelæggelser. Man ville heller ikke kunne sammenligne fundet DNA med terroristernes, eftersom terroristerne ikke havde afleveret DNA-prøver til myndighederne før terrorhandlingen.
Der var to fly, men tre bygninger, der kollapsede
Det er en kongstanke i Sandhedsbevægelsen, at tårnene ikke kollapsede på grund af flyene og de efterfølgende brande. Det postuleres, at tårnenes kollaps udviste alle tegn på kontrolleret sprængning, hvor nedrivningseksperter havde anbragt sprængladninger strategisk i bygningen for derefter i et nu at sprænge bygningerne, så de anrettede mindst mulig skade på omgivelserne.
George Bush så første fly flyve ind i tårnene
Et citat fra George W. Bush opfattes af konspirationsteoretikere, som om Bush havde en viden, som resten af verden ikke havde, fordi videooptagelsen af det første fly, der ramte World Trade Center 1, ikke blev offentliggjort før dagen efter.