Optakt 11/9 morgen Flight 11 kapres Flight 175 kapres WTC 1 rammes Flight 77 kapres WTC 2 rammes Flight 93 kapres Pentagon rammes WTC 2 kollapser Flight 93 styrter WTC 1 kollapser WTC 7 kollapser Epilog

Hvordan bruges 911facts.dk?


Hvordan får du mest ud af denne site?


Ny bog på dansk

HVORFOR bliver folk konspirationsteoretikere?
HVORFOR er konspirations-
teoretikere så frustrerende at tale med?
HVORFOR er konspirations-
teoretikeres adfærd så ekstrem?

Disse spørgsmål bliver besvaret i denne bog, der samtidig klarlægger, hvorfor de gængse tiltag overfor konspirations-
teoretikere ikke virker.
Læs mere


Sandhedsbevægelsen

Om
Metoder
Teorier


Publikationer

Akademia
Fakta ark
Quickguide


Booking


Er du interesseret i at booke os til foredrag eller workshop, så kan du gøre det her.


Facebook


Privatlivspolitik


Læs om vores privatlivspolitik.


WTC 2 rammes

Den 11. september 2001 blev United Airlines Flight 175 kapret af al-Qaeda terrorister og kl. 9.03 lokal tid fløjet ind i det sydlige af World Trade Centers tvillingetårne, også kaldet WTC 2. Flyet ramte mellem 77. og 85. etage af det 110 etager høje tårn. Alle 60 passagerer og besætningsmedlemmer samt de 5 terrorister, der var om bord på flyet, omkom på stedet. Sammenstødet var så voldsomt, at alle flugtmuligheder undtagen en enkelt elevatorskakt blev ødelagt, men det lykkedes kun et fåtal at slippe ud den vej. I alt anslås det, at 618 personer ikke nåede ned, hvilket er betragteligt færre end i WTC 1, det nordlige tårn, fordi man havde påbegyndt evakuering af WTC 2, da man hørte, at WTC 1 var blevet ramt.

Nedenfor undersøges forskellige konspirationsteoretiske påstande, der knytter sig til Flight 175’s sammenstød med World Trade Center 2.

Flight 175 kunne ikke flyve 950 km/t

Påstanden lyder, at en standard Boeing 767 kan ikke flyve med 950 km/t tæt på havets overflade uden at blive revet i stykker. Det begrundes med, at Flight 175, et passagerfly af typen Boeing 767-222, ikke var designet til at kunne flyve så hurtigt, som det gjorde, da det ramte WTC 2. Desuden var det ikke muligt at styre flyet så præcist, at det kunne ramme WTC 2. Man konkluderer derfor, at det ikke var Flight 175, som ramte WTC 2.

Flymotor stammer ikke fra Flight 175

Da Flight 175 ramte WTC 2 fortsatte dele af flyet ud gennem bygningens modsatte side, herunder noget af den ene flymotor, som senere blev set og fotograferet på Murray Street, hvor den var landet. Det hævdes, at denne motordel ikke kan stamme fra Flight 175, fordi den tilsyneladende har nogle køledyser monteret, som ikke matcher med Flight 175’s motortype.

Der var to fly, men tre bygninger, der kollapsede

Det er en kongstanke i Sandhedsbevægelsen, at tårnene ikke kollapsede på grund af flyene og de efterfølgende brande. Det postuleres, at tårnenes kollaps udviste alle tegn på kontrolleret sprængning, hvor nedrivningseksperter havde anbragt sprængladninger strategisk i bygningen for derefter i et nu at sprænge bygningerne, så de anrettede mindst mulig skade på omgivelserne.