Hvordan bruges 911facts.dk?

Hvordan får du mest ud af denne site?
Ny bog på dansk
HVORFOR bliver folk konspirationsteoretikere?
HVORFOR er konspirations-
teoretikere så frustrerende at tale med?
HVORFOR er konspirations-
teoretikeres adfærd så ekstrem?
Disse spørgsmål bliver besvaret i denne bog, der samtidig klarlægger, hvorfor de gængse tiltag overfor konspirations-
teoretikere ikke virker.
Læs mere
Sandhedsbevægelsen
Publikationer
Booking

Er du interesseret i at booke os til foredrag eller workshop, så kan du gøre det her.

Privatlivspolitik

Læs om vores privatlivspolitik.
Flymotor stammer ikke fra Flight 175

Påstand
Den motor, der blev fundet på Murray Street, passer ikke til den, som Flight 175 officielt havde.0Baggrund
Da Flight 175 ramte WTC 2 fortsatte dele af flyet ud gennem bygningens modsatte side, herunder noget af den ene flymotor, som senere blev set og fotograferet på Murray Street, hvor den var landet. Det hævdes, at denne motordel ikke kan stamme fra Flight 175, fordi den tilsyneladende har nogle køledyser monteret, som ikke matcher med Flight 175’s motortype. Det fremtrædende medlem af den danske afdeling af Sandhedsbevægelsen, Jeppe Severin, konkluderer utvetydigt, at den havarerede motor på Murray Street er af typen Pratt & Whitney JT9D-7A -7F eller -7J og ikke af typen Pratt & Whitney JT9D-7RD4, som er den, der bør sidde på Flight 175.1 Det gør han på baggrund af to reservedelsbilleder af turbinekølesystemer sammenlignet med den havarerede motordel:Reservedel A

Reservedel B

Flymotor, fundet ved Murray Street

Fakta
Flight 175 var et af United Airlines’ fly af typen Boeing 767-222 udstyret med to stk. Pratt & Whitney JT9D-7R4D-motorer.3 Boeing 767-222 kan være udstyret med flere typer motorer4, men alle United Airlines fly af den type benyttede kun JT9D-7R4D-motorer3. Motortyperne JT9D-7A, -7F og 7J er ældre motortyper end JT9D-7R4D5 og benyttes slet ikke på Boeing 767’ere, men på Boeing 747’ere og altid fire af gangen6, ikke kun to som på 767’ere. Der er redaktionen bekendt ingen offentligt tilgængelig dokumentation, der i detaljer viser, hvorledes de to motorer på Flight 175 var konstrueret. Det er ikke bevist, at de billeder, Sandhedsbevægelsen har fremlagt, viser to sammenlignelige reservedele. Reservedelenes navne antyder i hvert fald, at de anvendes til to forskellige ting:- HPT Cooling Duct TOBI, configuration 2
- HPT Cooling Duct Assembly
Logik
Det ligger indlejret i påstanden, at hvis ikke motoren matcher Flight 175, så blev WTC 2 ikke ramt af Flight 175, men af et andet fly. Problemet er, at den tænkning blot rejser endnu flere spørgsmål og giver anledning til endnu flere antagelser såsom:- Hvor er så Flight 175 og alle de ombordværende?
- Hvilket fly er så dette alternative fly, og hvem var om bord?
- Hvem har placeret en havareret motor på Murray Street og gjort det helt uset?



Konklusion
Påstanden er med andre ord:- uden sikre beviser
- selvmodsigende
- i modstrid med ekstern påstand
Kilder
- “…at dens ene motor simpelthen ikke passer til dem, som Flight 175 – som alle UA 767’ere – officielt havde på sig .”, Jeppe Severin, Facebook, den 4/12-2012 kl. 22:44
- ” Men jeg ser frem til jeres svar på, hvorfor der var tale om JT9D-7A/7F/7J-motorer og ikke -R4D’ere, som UA 175 officielt havde på sig.”, Jeppe Severin, Facebook den 8/12-2012, kl. 00:54
- David Icke Forum
- Oversigt over United Airlines’ flåde af 767-222
- Wikipedia om 767
- Pratt & Wittney, JT9D-historie
- FAA-godkendte 747-maskiner
- Hijacking description, Flight 175, Aviation Safety Network
- United Airlines Flight 175, victims, CNN
- Radar Data Impact Speed Study United Airlines Flight 175, National Transportation Safety Board
- United Airlines Flight 175, video
Q & A
